2018 Kertas Cadangan Sukan Tara.docx

  • Uploaded by: Hei Yii Tiong
  • 0
  • 0
  • April 2020
  • PDF

This document was uploaded by user and they confirmed that they have the permission to share it. If you are author or own the copyright of this book, please report to us by using this DMCA report form. Report DMCA


Overview

Download & View 2018 Kertas Cadangan Sukan Tara.docx as PDF for free.

More details

  • Words: 3,109
  • Pages: 20
SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN MING CHIANG SUNGAI MERADONG,96500 BINTANGOR, SARAWAK KERTAS KERJA SUKAN TARA 2018 1.0

PENDAHULUAN Sukan Tara merupakan salah satu program di bawah unit Ko-kurikulum. Tujuan aktiviti ini diadakan adalah untuk pemilihan wakil sukan sekolah dan mencungkil bakat murid dalam bidang sukan.

Acara sukan tara yang dipertandingkan adalah seperti larian, lontar perluru dan sebagainya yang biasa dijalani latihan bagi rumah sukan masing-masing. Bagi mengoptimumkan penglibatan semua murid, penglibatan murid tahap satu digalakkan bagi pendedahan awal kepada asas acara padang dan balapan. Penglibatan murid tahap satu adalah mengikuti tahap kemampuan dalam acara-acara yang dipertandingkan serta menjadi penyokong bagi pasukan masing-masing.

Di samping itu juga sukan ini diharapkan dapat mengeratkan silaturahim di kalangan warga sekolah SJK Ming Chiang. Ini diperkuatkan lagi dengan penglibatan murid tahap satu dan dua, semua Ahli kakitangan sokongan dan Guru-guru. Kumpulan sasar yang terlibat dalam aktiviti sukan ini merupakan murid dari tahun 1 hingga murid tahun 6 yang melibatkan kira-kira seramai 33 orang murid.

2.0

PROGRAM Sukan Tara

3.0

RASIONAL Sukan Tara ini diadakan merupakan salah satu aktiviti di bawah rancangan 1 Murid 1 sukan. Dengan adanya aktiviti ini, ia memberi peluang kepada para guru dan murid mengeratkan hubungan antara murid dan guru. Di samping itu,ia juga dapat mencetuskan semangat

kesukanan dan pertandingan yang sihat di kalangan murid. Selain daripada itu, ia dapat dijadikan sebagai satu aktiviti kepada semua murid di samping memberikan kesedaran pentingnya sukan kepada semua. Tambahan pula, Sukan Tara juga merupakan salah satu aktiviti yang dapat membantu sekolah memilih dan mencungkil bakat yang terdapat pada seseorang murid dalam bidang sukan. Justeru itu, Unit Ko-Kurikulum SJK Ming Chiang mengambil inisiatif bagi menganjurkan Tara Sekolah pada 18 September 2018

4.0

MATLAMAT Melatih, meransang, menggalakkan penyertaan semua murid di dalam acara-acara sukan Tara di peringkat sekolah supaya lebih menarik. Melalui acara sukan Tara, semua murid dapat mengambil bahagian dalam acara-acara yang dapat mencungkil bakat murid-murid serta melahirkan atlet-atlet yang berdisiplin, berkemahiran, berketrampilan di samping memastikan perkembangan yang seimbang dan menyeluruh melalui aspek-aspek intelek, rohani, emosi, jasmani dan akhlak, nilai-nilai murni dan sosial ke arah Matlamat Pendidikan Negara.

5.0 OBJEKTIF 5.1 Penglibatan semua murid dalam acara sukan olahraga di sekolah. 5.2 Sebagai salah satu cara untuk pemilihan atlet olahraga sukan.

6.0

MAKLUMAT PROGRAM Kejohanan ini telah diadakan pada ketetapan berikut :-

7.0

Tarikh/ Hari

: 17 -19 September 2018

Masa

: 7:00 a.m. - 7:30 a.m.

Tempat

: Gelanggang serba guna SJK Ming Chiang

Kerjasama

: AJK Sukan Sekolah

SUMBER MANUSIA 7.1

Guru-guru SJK Ming Chiang

7.2

Murid Tahun 1,2,3,4, 5, dan 6

8.0

PERBELANJAAN Bil. 1.

Sumber

Pendapatan

Perbelanjaan

Nilai

Peruntukkan dari Pentadbiran sekolah (Bantuan Kokurikulum & BTS KK )

RM 30.00

hadiah

RM30.00

RM 40.00

Sijil penyertaan Jumlah

RM 10 .00 RM 40.00

Jumlah

9.0

10.0

JAWATANKUASA PENGELOLA Penasihat

: Pn. Ong Yi Ting ( Guru Besar)

Pengerusi

: Cik Tiong Hei Yii (PK KoKurikulum)

Setiausaha

: Cik Chan Mei Khiong

Bendahari

: Pn. Sim Sii Ling

AJK Rumah Sukan

: Guru dan Ahli Rumah Sukan

Atur cara Sukan Tara Bil.

Perkara

1.

Acara larian 60m kategori Tahun 1

2.

Acara larian 60m kategori Tahun 2

3.

Acara larian 60m kategori Tahun 3

4.

Acara larian 100m kategori Tahun 4

5.

Acara larian 100m kategori Tahun 5

6.

Acara larian 100 m kategori Tahun 6

7.

Lontar Peluru kategori Tahun 3

8.

Lontar Peluru kategori Tahun 4

9.

Lontar Peluru kategori Tahun 5

10.

Lontar Peluru kategori Tahun 6

11.0 PAKAIAN

11.1 Semua peserta dikehendaki memakai pakaian sukan sekolah dan boleh memakai jersi sekiranya ada dan berkasut

11.2 Mana- mana peserta yang tidak memakai pakaian sukan tidak dibenarkan mewakili rumah dalam acara yang dipertandingkan.

12.0

PENUTUP

Adalah diharapkan agar program ini akan mencapai objektif seperti yang telah direncanakan dan mendatangkan faedah kepada semua murid. Sehubungan dengan itu, murid murid dapat mengenali sesuatu jenis permainan dengan lebih dekat.

Disediakan oleh : ............................................. CHAN MEI KHIONG Setiausaha Sukan Tara SJK Ming Chiang

Disemak oleh

:

............................................ TIONG HEI YII PK Ko-Kurikulum SJK MING CHIANG

Disahkan oleh :

............................................. PUAN ONG YI TING Guru Besar SJK MING CHIANG

SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN MING CHIANG SUNGAI MERADONG,96500 BINTANGOR, SARAWAK

LAPORAN DAN POST MORTEM SUKAN TARA 2018 SEKOLAH : SJK MING CHIANG 1. TARIKH : 17-19 September 2018 2. MASA : 0700-0730 3. TEMPAT : Gelanggang serba guna SJK Ming Chiang 4. PERASMIAN : Puan Ong Yi Ting 5. JUMLAH PESERTA (L/P) : 33 orang 6. JUMLAH PERYERTAAN WARGA PENDIDIKAN : 11 orang guru 7. AKTIVITI SEMASA SUKAN TARA : (i) (ii) (iii)

Larian 60m Larian 100m Lontar peluru

8. CADANGAN/ULASAN : Acara Sukan tara merupakan program di bawah Unit Kokurikulum yang diadakan sebelum menjelangnya Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah. Acara Sukan tara ini merupakan kesinambungan daripada Acara Merentas Desa yang telah diadakan pada 07 September 2018 yang lalu. Pada tahun ini, Acara Sukantara ini melibatkan semua murid Tahun 1 hingga Tahun 6. Acara disertai oleh 33 orang murid yang mewakili rumah sukan iaitu Merah, Rumah Biru dan Rumah Hijau. Acara Sukan tara bermula pada jam 7.00 pagi hingga 7:30 pagi setiap pagi dari 17-19 September 2018 dimana semua guru dan murid berkumpul di depan bilik tahun lima untuk menjalankan sesi pendaftaran mengikut acara yang dipertandingkan. Selepas itu ,murid-murid melakukan aktiviti memanaskan badan yang diketuai oleh Cikgu Tiong Hei Yii. Sebelum permulaan sesuatu acara yang dipertandingkan, Cikgu Tiong (GPK Kokurikulum) memberi penerangan

tentang perjalanan Acara Sukan tara kepada semua murid serta keselamatan yang harus diutamakan. Setiap rumah sukan sekolah perlu menghantar peserta untuk menyertai aktiviti yang dilaksanakan seperti Acara Lari 60 atau 100 Meter dan Acara lontar peluru. Setiap murid dikehendaki melepasi tahap yang telah ditetapkan untuk memperolehi mata bagi setiap acara. Cikgu Tiong juga memberi galakkan kepada semua murid untuk menyertai setiap acara kerana setiap penyertaan walaupun tidak melepasi tahap yang ditetapkan akan diberikan 1 mata.

Kekuatan : Kekuatan sukan tara kali ini ialah mendapat kerjasama daripada semua guru dan staf sokongan semasa melancarkan proses penghakiman bagi acara sukan tara yang dipertandingkan. Secara keseluruhannya perjalanan Acara Sukan tara Peringkat Sekolah berjalan lancar tanpa berlakunya sebarang kemalangan yang tidak diingini. Di samping itu, beberapa murid yang berbakat dalam larian dan acara lontar peluru telah dicungkil selepas sukan ini diadakan.

Kelemahan : Kelemahan bagi sukan tara tahun ini, pencapaian murid dalam acara lontar peluru kurang memuaskan. Murid-murid harus diberi latihan yan mencukupi agar mereka dapat menunjukkan kebakatan mereka dengan lebih baik. Selain itu, pihak penganjur perlu mengambil kira keadaan cuaca agar semua acara yang dipertandingkan supaya acara yang hendak diadakan tidak akan ditundakan.

Penambahbaikan Penamahbaikan untuk Sukan Tara ini adalah latihan perlu sentiasa diadakan supaya atlet-atlet dari setiap rumah sukan sekolah dapat menunjukkan kemajuan. Selain itu, acara-acara yang disediakan harus bersesuaian dengan kebolehan dan kecergasan murid-murid.

Unit Kokurikulum mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan tahniah kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan Acara Sukan tara . Diharapkan agar semangat kerjasama ini dapat diteruskan bagi menjayakan pelbagai lagi program yang akan dianjurkan pada masa mendatang. 9. BAHAN DOKUMENTASI SEMASA SUKAN TARA 9.1 Gambar pegun

Acara lontar peluru

Acara larian

Disediakan oleh

_________________________ ( TIONG HEI YII ) PK Kokurikulum SJK (C) Ming Chiang

Disahkan oleh :

_________________________ ( ONG YI TING ) Guru Besar SJK (C) Ming Chiang

SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN (CINA) MING CHIANG SUNGAI MERADONG 96500 BINTANGOR. No. Tel : 084-695024

SATU MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN,PENCAPAIAN DIUTAMAKAN Ruj. Tuan : Ruj. Kami : SJKMC/ST/01 Tarikh : 27 .08. 2018 Kepada, Pn. Ong Yi Ting Pn. Yow Hui Ching, Pn. Lau Wei Ling(Cuti Bersalin) Cik Chan Mei Khiong, Cik Tiong Hei Yii, Cik Wong Hie Ling, Pn. Ting Chin Tie, Pn. Ngu Liu Eng Pn. Tan Ling San Cik Kong Hung Yieng Pn. Sim Sii Ling Pn. Yii Siew Ying Tuan/Puan, NOTIS MESYUARAT JAWATANKUASA KEJOHANAN SUKAN TARA PERTAMA (2017) Perkara di atas adalah dirujuk. 2. Sukacita dimaklumkan bahawa mesyuarat jawatankuasa Kejohanan Sukan Tara akan diadakan pada : Tarikh : 30.08.2018 Masa : 1:30 petang Tempat : Bilik Pusat Sumber 3. Agenda Mesyuarat adalah seperti berikut: 1. Perutusan Pengerusi

2. 3. 4. 5. 6.

Ucapan Pengerusi JK Kejohanan Sukan Tara Taklimat penyelarasan pertandingan/kejohanan Ahli Jawatankuasa Sukan Tara dan Atur Cara Hal-hal-lain Penangguhan

4. Saudara/saudari dijemput hadir ke mesyuarat ini. Kehadiran amat dihargai. Sekian, terima kasih. Saya yang menjalankan amanah, ……………………………….. ( CHAN MEI KHIONG) Setiausaha Sukan Tara

PK 07/2 SENARAI KEHADIRAN MESYUARAT JAWATANKUASA KEJOHANAN SUKAN TARA BIL.1 /(2018) : 30.08.2018 Masa : 1:30 petang

Tarikh Tempat

: Bilik Pusat Sumber

Pengerusi

: Guru Penolong Kanan Kokurikulum

Bil 1

Nama Guru / Staf ONG YI TING S29820

2

NGU LIU ENG

3

WONG HIE LING

4

TIONG HEI YII

5

CHAN MEI KHIONG

6

LAU WEI LING

7

YOW HUI CHING

8

KONG HUNG YIENG

9

SIM SII LING

10

TAN LING SAN

S42044

811105-01-5970

11

TING CHIN TIE

S49140

850814-13-5280

12

YII SIEW YING

S49573

880126-13-5014

TIDAK HADIR Bil 1

No. Kad Pengenalan 730226-13-5528

S29070

720306-13-5764

S36667

781004-13-5346

S32244

770412-13-5800

S33373

760510-13-5784

S52346

880127-52-5364

S33797

740523-13-5582

S41316

830901-13-5328

S39517

Nama Lau Wei Ling

T/tangan

760627-13-5382

Catatan Cuti bersalin

2

Disediakan oleh : ……………………........................................... ( CHAN MEI KHIONG ) Setiausaha Jawatankuasa Kejohanan Sukan Tara SJK Ming Chiang

Bil 3 4

Nama

Catatan

SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN MING CHIANG SUNGAI MERADONG, 96500 BINTANGOR , SARAWAK YCC 6308 _________________________________________________________________________________ “1 MALAYSI: RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN”

MINIT MESYUARAT PENYELARASAN KEJOHANAN SUKAN TARA TAHUN 2018 Bil.1/2018 Tarikh : Masa : Tempat : Kehadiran :

30.08.2018 1:30 petang Bilik Pusat Sumber Rujuk Lampiran

Agenda : 1. Perutusan Pengerusi

1.1 Guru Besar SJK Ming Chiang memberi kata-kata aluan dan ucapan selamat datang kepada semua guru. 1.2 Beliau mengucapkan terima kasih kerana sudi hadir

dan mengharapkan agar

mesyuarat berjalan lancar. Maklum kepada semua guru

2. Ucapan Pengerusi JK Kejohanan Sukan Tara

2.1 Cik Tiong Hei Yii mengucapkan selamat datang kepada semua yang hadir. 2.2 Beliau memaklumkan tarikh bagi Kejohanan Sukan Tara 2018 akan diadakan pada Tarikh : 17-19.09.2018 Masa : setiap 7:00 - 7:30 pagi Tempat : Gelanggang Serba Guna SJK Ming Chiang

2.3 Beliau berharap semua guru dan murid memberi kerjasama kerana penyertaan adalah wajib. Makluman kepada AJK Sukan Tara

3.

Taklimat penyelarasan pertandingan/kejohanan

3.1 Cik Tiong Hei Yii menerangkan undang-undang/peraturan-peraturan Kejohanan Sukan Tara adalah sama seperti tahun-tahun sebelum ini. 3.2 Memaklumkan perbenlanjaan bagi kejohanan ini akan diperuntukkan oleh perlembagaan sekolah. 3.3 Beliau menyatakan pendaftaran mestilah dibuat seberapa segera untuk kelancaran kejohanan Sukan Tara. 3.4 Penerangan tentang undang-undang pertandingan. 3.5 Tujuan Sukan Tara diadakan adalah untuk Melatih, meransang, menggalakkan penyertaan semua murid di dalam acara-acara sukan Tara di peringkat sekolah supaya lebih menarik. Melalui acara sukan Tara, semua murid dapat mengambil bahagian dalam acara-acara yang dapat mencungkil bakat murid-murid serta melahirkan atlet-atlet yang berdisiplin, berkemahiran, berketrampilan di samping memastikan perkembangan yang seimbang dan menyeluruh melalui aspek-aspek intelek, rohani, emosi, jasmani dan akhlak, nilai-nilai murni dan sosial ke arah Matlamat Pendidikan Negara. 3.6 Beliau juga berharap semua peserta berpakaian yang sesuai dan melapor diri pada setengah jam awal dari masa yang telah di tetapkan untuk tujuan pemanasan badan. Makluman kepada AJK Sukan Tara

4. Ahli Jawatankuasa Sukan Tara Dan Atur Cara Penasihat

: Pn. Ong Yi Ting ( Guru Besar)

Pengerusi

: Cik Tiong Hei Yii (PK KoKurikulum)

Setiausaha

: Cik Chan Mei Khiong

Bendahari

: Pn. Sim Sii Ling

AJK Rumah Sukan

: Guru dan Ahli Rumah Sukan

Makluman kepada AJK Sukan Tara Aturcara Sukan Tara Bil. 1.

Perkara Acara larian 60m kategori Tahun 1

2.

Acara larian 60m kategori Tahun 2

3.

Acara larian 60m kategori Tahun 3

4.

Acara larian 100m kategori Tahun 4

5.

Acara larian 100m kategori Tahun 5

6.

Acara larian 100 m kategori Tahun 6

7.

Lontar Peluru kategori Tahun 3

8.

Lontar Peluru kategori Tahun 4

9.

Lontar Peluru kategori Tahun 5

10.

Lontar Peluru kategori Tahun 6

Makluman kepada AJK Sukan Tara

5. Hal-hal lain 5.1 Pengerusi memberitahu sekiranya berlaku kecemasan pada hari kejohanan bolehlah segera memaklumkan kepada pihak JK untuk tindakan lanjut. 5.2 Beliau juga menginngatkan agar guru memberi peringatan kepada murid dari segi keselamatan diri. 5.3 Taklimat keselamatan akan diberi sebelum hari kejohanan tetapi sesi pemanasa badan adalah oleh rumah masing-masing. 5.4 Pengerusi juga menyatakan sekiranya berlaku perkara yang tidak diingini contohnya hujan lebat pada hari kejohanan, ianya akan di putuskan pada hari kejohanan berdasarkan perbincangan daripada urusetia pertandingan. Makluman kepada AJK Sukan Tara

6 Penangguhan

6.1 Guru Besar mengucapkan ribuan terima kasih kepada Cik Tiong Hei Yii di atas penerangan dan taklimat yang disampaikan. 6.2 Beliau juga mengharapkan kerjasama dari semua pihak yang terlibat dalam kejohanan ini khususnya dari aspek pendaftaran dapat membuat persiapan awal agar melancarkan urusan. 6.3 Beliau sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada semua yang hadir mesyuarat pada hari ini dan mesyuarat di tangguhkan pada pukul 3:00 petang.

Disediakan oleh :

CHAN MEI KHIONG Setiausaha JK Kejohanan Sukan Tara

Disemak Oleh

TIONG HEI YII Pengerusi JK Kejohanan Sukan Tara

Diluluskan oleh

ONG YI TING Guru besar SJK Ming Chiang

PK 07/2 SENARAI KEHADIRAN MESYUARAT JAWATANKUASA KEJOHANAN SUKAN TARA BIL.2 /(2018) Tarikh

: 25.09.2018

Masa : 12.10 petang

Tempat

: Bilik Pusat Sumber

Pengerusi

: Guru Penolong Kanan Kokurikulum

B il 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 1 1 1 2

Nama Guru / Staf

No. Kad Pengenalan

ONG YI TING S29820 NGU LIU ENG S29070 WONG HIE LING S36667 TIONG HEI YII S32244 CHAN MEI KHIONG S33373 LAU WEI LING S52346 YOW HUI CHING S33797 KONG HUNG YIENG S41316 SIM SII LING S39517 TAN LING SAN S42044

730226-13-5528 720306-13-5764 781004-13-5346 770412-13-5800 760510-13-5784 880127-52-5364 740523-13-5582 830901-13-5328 760627-13-5382

TING CHIN TIE

S49140

YII SIEW YING

S49573

TIDAK HADIR Bil 1

Nama

Lau Wei Ling

T/tangan

811105-01-5970 850814-13-5280 880126-13-5014

Catatan Cuti bersalin

2

Disediakan oleh : ……………………........................................... ( CHAN MEI KHIONG) Setiausaha Jawatankuasa Kejohanan Sukan Tara SJK Ming Chiang

Bil 3 4

Nama

Catatan

SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN (CINA) MING CHIANG SUNGAI MERADONG 96500 BINTANGOR. No. Tel : 084-695024 SATU MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN,PENCAPAIAN DIUTAMAKAN Ruj. Tuan : Ruj. Kami : SJKMC/ST/02 Tarikh : 20.09.2018 Kepada, Pn. Ong Yi Ting Pn. Yow Hui Ching, Pn. Lau Wei Ling (cuti Bersalin) Cik Chan Mei Khiong, Cik Tiong Hei Yii, Cik Wong Hie Ling, Pn. Ting Chin Tie, Pn. Ngu Liu Eng Pn. Tan Ling San Cik Kong Hung Yieng Pn. Sim Sii Ling Pn. Yii Siew Ying Tuan/Puan, NOTIS MESYUARAT JAWATANKUASA KEJOHANAN SUKAN TARA KALI KEDUA (2018) Perkara di atas adalah dirujuk. 2. Sukacita dimaklumkan bahawa mesyuarat jawatankuasa Kejohanan Sukan Tara akan diadakan pada : Tarikh : 25.09.2018 Masa : 1.30 petang Tempat :Bilik Pusat Sumber 3. Agenda Mesyuarat adalah seperti berikut: 1. Ucapan Pengerusi 2. Ucapan Pengerusi JK Kejohanan Sukan Tara 3. Perkara Berbangkit 4. Laporan Kejohanan Sukan Tara 5. Perbincangan Post- Mortem Kejohanan Sukan Tara 6. Hal-hal-lain 7. Penangguhan 4. Saudara/saudari dijemput hadir ke mesyuarat ini. Kehadiran amat dihargai. Sekian, terima kasih.

Saya yang menjalankan amanah, ……………………………….. ( CHAN MEI KHIONG) Setiausaha Sukan Tara

SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN CINA MING CHIANG MINIT MESYUARAT SUKAN Bil.2/2018

Tarikh : 25.09.2018 Masa : 1:30 petang Tempat : Bilik Pusat Sumber Sekolah

Kehadiran :

1. Pn. Ong Yi Ting 2. Cik Tiong Hei Yii 3. Pn. Sim Sii Ling 4. PN. Ngu Liu Eng 5. Cik Wong Hie Ling 6. Cik Chan Mei Khiong 7. Pn. Tan Ling San 8. Pn. Ting Chin Tie 9. Cik Kong Hung Yieng 10. Pn. Yow Hui Ching 11. Pn. Yii Siew Ying

Guru Besar PK Kokurikulum PK HEM PK Pentadbiram

Agenda: 1.

Ucapan Pengerusi

1.1

Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih kepada guru-guru yang terlibat sebagai Ahli Jawatankuasa kejohanan Sukan Tara kerana dapat hadir ke mesyuarat kali ini dan telah mengikut masa serta memberi komitmen seperti yang dirancangkan dengan jayanya. Makluman Semua AJK Sukan Tara

2.

Membaca Dan Mengesahkan Minit Lepas

2.1

Pn. Yii Siew Ying mencadangkan minit mesyuarat lalu disahkan dan disokong oleh Cik Wong Hie Ling Makluman Semua AJK Sukan Tara

3.

PERKARA BERBANGKIT

3.1

PK Kokurikulum mengucap terima kasih kepada semua guru atas kerjasama mereka untuk menjayakan Kejohanan Sukan Tara.

3.2

Perbelanjaan untuk Kejohanan Sukan Tara mendapat peruntukan daripada BKK dan BTS. Makluman AJK Sukan Tara

4. 4.1

Laporan Kejohanan Sukan Tara Cik Chan mengucapkan terima kasih kepada warga sekolah yang terlibat kerana menjayakan Kejohanan Sukan Tara.

4.2 . 4.3

Penglibatan warga sekolah memuaskan. PERBELANJAAN Bil. 1.

Sumber

Pendapatan

Perbelanjaan

Nilai

Peruntukkan dari Pentadbiran sekolah (Bantuan Kokurikulum & BTS KK )

RM 30.00

hadiah

RM30.00

RM 40.00

Sijil penyertaan Jumlah

RM 10 .00 RM 40.00

Jumlah

Makluman dan tindakan Bendahari

5.

Perbincangan Post- Mortem Sukan Tara

5.1 Kekuatan : Kekuatan sukan tara kali ini ialah mendapat kerjasama daripada semua guru dan staf sokongan semasa melancarkan proses penghakiman bagi acara sukan tara yang dipertandingkan. Secara keseluruhannya perjalanan Acara Sukan tara Peringkat Sekolah berjalan lancar tanpa berlakunya sebarang kemalangan yang tidak diingini. Di samping itu, beberapa murid yang berbakat dalam larian dan acara lontar peluru telah dicungkil selepas sukan ini diadakan.

5.2 Kelemahan : Kelemahan bagi sukan tara tahun ini, pencapaian murid dalam acara lontar peluru kurang memuaskan. Murid-murid harus diberi latihan yan mencukupi agar mereka dapat menunjukkan kebakatan mereka dengan lebih baik. Selain itu, pihak penganjur perlu mengambil kira keadaan cuaca agar semua acara yang dipertandingkan supaya acara yang hendak diadakan tidak akan ditundakan.

5.3 Penambahbaikan Penamahbaikan untuk Sukan Tara ini adalah latihan perlu sentiasa diadakan supaya atlet-atlet dari setiap rumah sukan sekolah dapat menunjukkan kemajuan. Selain itu, acara-acara yang disediakan harus bersesuaian dengan kebolehan dan kecergasan murid-murid.

5.4 Unit Kokurikulum mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan tahniah kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan Acara Sukan tara . Diharapkan agar semangat kerjasama ini dapat diteruskan bagi menjayakan pelbagai lagi program yang akan dianjurkan pada masa mendatang.

6.0

HAL-HAL LAIN

6.1

Pengerusi mengucapkan ribuan terima kasih di atas kerjasama daripada semua guru yang hadir dan berharap semua pihak akan memberikan kerjasama bagi menjayakan Kejohanan Sukan Tara kali ini.

Mesyuarat ditangguhkan pada jam 1.45 petang.

Disediakan oleh :

Disemak oleh :

Diluluskan oleh

Cik Chan Mei Khiong

Cik Tiong Hei Yii

ONG YI TING

Setiausaha Sukan Tara

Penolong PKKK

Guru Besar

SJK(C) Ming Chiang

SJK(C) Ming Chiang

SJK Ming Chiang

Borang Pendaftaran Kejohanan Sukan Tara

Bil 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Nama Murid Jesly Tiong Feng Lau Li Yun Lau Lik Wu Lydia Ak Tambi Anthony Kiu Dao Yong Chieng Lung Cheng Emily Sing Ming Li Ivy Wong Ming Fong Ling Onn Hui Ling Sie Huat Chieng Lung Bo Huan Kai Jun Jennifer Kiu Yi Ling Robin Tang Liang Jing Tang Yuk Chai Vinson Tiong Ho Shun Angel Tong Ann Zhi Cindy Wong Sii Lin John Ting Heng Ong Jolin Ling Yew Fang Ling Ting Ting Nick Tiong Foo Teck Brayden Ling Guo Zhong Justin Kiing Teck Qiang Ling Sie Huat Tang Kuok Fong Benson Lu Caroline Kiu Yi Ting Felisha Ling

Tahun / Kelas

Tandatangan

Related Documents


More Documents from "Sabak Agro"

April 2020 3
Bm220219.docx
April 2020 3
Resumen 3.docx
April 2020 14