Paris Ruiz

• April 2020

Download & View Paris Ruiz as PDF for free.

• Words: 1,040
Alumnes de quart d’ESO de la SES Badalona viatgen a París el març de 2009 Dafne Rúiz. 2 d’abril de 2009 Fotos: Dafne Rúiz

Al principi tenia una mica de por perquè mai no havia pujat a un avió, però quasibé no em vaig adonar ni de la pujada de l'avió cap als núvols ni de la baixada per aterrar, tot va ser molt tranquil. En arribar a l’aeroport de França (Charles De Gaulle) un autocar ens va recollir, als 14 alumnes i als dos professors, per portar-nos fins a l’hotel i organitzar-nos amb les maletes a les habitacions que, per cert, eren boniques i bastant grans, ens van posar els horaris i vam anar al forn de pa a comprar pa per fer-nos entrepans i tot seguit anar-nos a fer la ruta. El primer dia vam veure el barri de Montmartre i no molt lluny hi havia el Moulin Rouge que és un cabaret on només hi poden entrar majors de 18 anys.

Moulin Rouge

A continuació vam pujar fins al temple del Sagrat Cor i vam passejar per la Place du Tertre on hi estaven els pintors amb el seus quadres fent-los a mà, feia molt fred i plovia una mica.

Place du Tertre

Tot seguit vam anar a un establiment anomenat Flunch on sopàrem, ens donaren uns tiquets per escollir els plats que volíem i, després de sopar, un altra caminada fins a l’hotel d’una mitja hora. En arribar anàvem a la sala on esmorzàvem per fixar l’horari de sortida del dia següent i, tot seguit, ens anàvem a les habitacions per dutxar-nos i anar a dormir o per parlar una mica i després anar a descansar per al proper dia poder estar amb energia. El segon dia ens vam llevar i vam anar a esmorzar a la sala de l’hotel on ens donaven un cruasant, un tros de pa, llet i suc de taronja. Després anàrem a comprar el pa a un forn per fer-nos novament els entrepans amb l'embotit embasat que portàvem des d’Espanya per després menjarlo pel trajecte esmentat, ja que teníem poc temps per fer-ho. El dia següent els professors ens portaren al Palau de Versalles, després vam anar als jardins del rei, eren enormes, vam caminar moltísim i feia bastant de fred. Va venir l'autocar a recollir-nos i ens va donar una volta per París visitant els diferents llocs, Ribera del Riu Sena,

Ribera del Sena

els Invàlids on hi ha la tomba de Napoleó, Arc de Triomf, museu del Louvre, Camps Elisis. L'autocar ens va deixar al costat de la Sorbonne on vam dinar, i després vam visitar la Catedral de Notre Dame amb les seves gàrgoles a la façana. Vam anar a sopar una altra vegada al restaurant, el Flunch, jo em vaig demanar el mateix, pollastre amb patates perquè m'agradava molt, però hi havien companys que van variar segons el seus gustos. Finalment tornàrem a l'hotel caminant per descansar de tots els quilometres que fèiem a peu. El tercer dia, en llevar-nos, ens vam arreglar i vam anar a esmorzar a la sala com sempre, vam anar a visitar el Museu del Louvre, ens deixaren com 2 o 3 hores sols al museu perquè nosaltres caminéssim per on volguéssim i després trobar-nos a l'entrada, per anar-nos-en a menjar. Em vaig quedar 2

al·lucinada en veure aquells quadres i les parets totes dibuixades, era tot preciós, vaig fer moltíssimes fotos perquè la meva família veiés on havia estat.

Des de dalt la Torre Eiffel

Això sí, feia un fred i un vent a dalt de tot! Finalment anem a sopar a un restaurant diferent, on teníem per menjar haburguesa, patates i de postre un gelat, i després caminar fins l'hotel després de haver-hi estat caminant més o menys uns 15 quilòmetres, estàvem tots fets pols.

Museo del Louvre

Després vam caminar pels Camps Elisis cap a la Plaça Charles Degaulle, on ens van donar temps lliure per dinar i seguidament vam anar per la tarda a la Torre Eiffel, vam haver de fer cua per comprar les entrades i pujar fins a dalt de la torre en ascensor. Va ser una experiència inoblidable, estar a dalt de tot i veure el paisatge i tot tan petit.

El quart dia després d’esmorzar vam agafar el metro i a continuació el tren per arribar a Euro Disney on passaríem tot el dia.

Parc d’Euro Disney

Vam pujar a diferents atraccions però n’hi va haver una que és la que més ens va agradar a tots, va ser la primera a la que vam pujar. Vam estar donant voltes, pujant a les que volíem, i ja quant eren les 4:30 o així, vam anar a veure als professors al punt on havíem quedat per tornar a l'hotel, aleshores els vam comentar com era l’atracció on havíem pujat, que era un vagó que simulava un coet espacial, era molt ràpida, feia voltes etc.

Atracció d’Euro Disney

El professor de gimnàstica hi va voler pujar, deia que ell anava amb aquesta velocitat (175 k/h aproximadament) en bicicleta amb 12 anys, per ferse el valent, en canvi el psicòleg del col.legi, que era l'altre professor que ens acompanyava al viatge, va posar excuses per no pujar-hi perquè tenia por, però al final

vam fer-li pujar. Al finalitzar l'atracció el professor de gimnàstica va sortir content però el psicòleg va sortir tot marejat i en agafar el tren cap a l'hotel es va adormir i tenia la cara tota groga com si tingués ganes de vomitar. L’últim dia en llevar-nos vam esmorzar i vam anar a les habitacions per organitzar les maletes, veure que no ens deixàvem res, i desocupar-les perquè hi havia unes altres persones que les ocuparien. Vam anar a donar una volta a prop de l'hotel per comprar els regals que faltaven per les nostres famílies, també vam visitar el mercat on hi havien carns i coses molt distintes a les de Barcelona. A les 2 aproximadament vam agafar l'autocar i ens vam dirigir cap a l'aeroport, vam facturar de nou les maletes i cap a Espanya (Barcelona) de nou. En arribar estaven tots els nostres familiar esperant-nos, a la sortida del Prat, desesperats per veuren’s desprès de 5 dies .