Diari Iban

• December 2019

Download & View Diari Iban as PDF for free.

• Words: 1,572
22/12/08

Gavà.

Estimadíssim diari, avui és el dia més feliç de la meva vida. Avui la sort m'ha picat l'ullet i la vida m'ha somrigut: m'ha tocat la loteria. Algunes persones m'han comentat que fa vint anys, als meus pares, també els va tocar. Quan he sentit el meu número al sorteig no sabia què fer, però després he agafat una ampolla de xampany que tenia des de fa dos anys al garatge, he sortit al balcó i he començat a llençar xampany a tothom que passava per allà; el carrer ha quedat vuit en un minut... La gent no entenia el que estava passant ni la felicitat que jo tenia. A la tarda, he anat a la mina. Jo no hi havia d'anar, però hi he anat a dir-li al meu ex-cap que me n'anava i que no tornaria a veure'm mai més d'obrer i que potser li compraré la mina. Bé diari, estic molt esgotat i me'n vaig a dormir. Bona nit.

23/12/08

Diari, si ahir estava cansat, avui ho estic molt més, però avui tinc moltes ganes de explicart'ho tot. Al matí, he anat a comprar el diari i hi sortia jo llençant xampany des del balcó. Anava tranquil·lament al bar a prendre una cervesa quan, pel camí, tothom em deia i em preguntava sobre el meu estat actual econòmic. Finalment he arribat sà dins del bar i allà m'han convidat a la cervesa i jo he convidat a tot el bar. Cap a les dotze he tornat a casa, m'he dutxat, m'he vestit elegant i he anat a dinar a un restaurant de Castelldefels, el poble del costat. Allà tothom em mirava d'una manera estranya però sense deixar de somriure, sobretot les noies joves i guapes, com si em volguessin tirar la canya. M'he assegut en una taula i quan me n'he adonat ja n'hi havia tres al meu costat preguntant-me si volia anar amb elles a algun hotel de la zona. Jo he acceptat, perquè..., “estic forrat”.

24/12/08

Gavà.

Avui, quan m'he aixecat, no sabia què feia jo amb tres noies desconegudes en un hotel. És clar, ahir vaig i van beure tant que cap dels quatre sabia què feiem allà o sigui que els he donat cinquanta euros perquè poguessin tornar a casa seva i he marxat. Com que, de família, només tinc un germà que està, a més a més, casat i té fills, avui hauria d'haver anat a dinar a casa seva, però li he dit que vinguessin ells a sopar a la meva mansió nova i que no podia anar a dinar perquè abans l'havia de comprar. Doncs sí, m'he comprat una casa gegant i també un Ferrari Enzo. Més tard, he anat a comprar els regals per al meu germà, per a la seva dona, i per als dos nebots, és a dir, els seus fills. A l'hora de sopar, la cambrera de la casa ja havia fet el sopar i el meu germà encara no havia arribat. He amagat els regals i li he dit al majordom, Patrick, que fes i muntés l'arbre de nadal abans que arribessin els convidats. Quan han arribat, hem sopat, després els he ensenyat el meu arbre gegant de nadal i hem anat al llit i ara t'escric, però estic molt cansat. Bona nit diari!

25/12/08

Hola diari! Avui he estat en una conferència de Castelldefels on tothom m'ha preguntat com m'he pogut comprar una casa així, un cotxe així i tots els luxosos regals que he comprat amb només dos mil euros, i jo els he contestat que al meu poble tot és molt barat i amb dos mil euros ets milionari, també els he dit que aquesta casota m'ha costat deu euros, el ferrari, que estava de rebaixa, cinquanta euros i que és clar a partir que entres a Gavà ja no tornes a sortir-ne i no perquè no vulguis, sinó perquè no et deixen sortir, a no ser que paguis com jo he fet. Quan he marxat, he anat directament ca al poble i he tancat la fortalesa, que és com una muralla que protegeix el poble i he anat a casa on m'esperaven el meu germà, la seva dona i els seus fills. Però abans d'això, al matí, quan m'he aixecat he despertat a tothom i als petits els he dit que a l'arbre hi havia regals del Pare Noel i ells han anat corrent cap a baix. Però em preocupa el meu poble, és prehistòric. Sembla que visquem com fa cinquanta anys, però aquest no era el meu problema...

26/12/08

Gavà.

Avui és el dia de Sant Esteve i com que no tenia gaires ganes d'anar a cap lloc he trucat a una de les noies de l'altre dia i li he preguntat si tenia plans i m'ha dit que no i l'he convidat a casa meva a dinar. Jo li anava llençant la canya mentres dinàvem i ella ho acceptava, però de cop i volta li he preguntat que si jo no tingués calers si ella m'estimaria i m'ha contestat que sí i que, a més a més, ella també té molts calers. Després de dinar, hem anat a la sala d'estar, he posat una pel·lícula que feien pel Canal+ i li he demanat a la cambrera una ració de crispetes per mi i per la Gemma. Més que veure la pel·lícula ens hem estat liant i al final hem acabat al meu llit de matrimoni, fent-ho. Més tard ha marxat i m'ha dit que ja em trucaria. No m'ha trucat, però m'ha enviat un missatge on em deia que avui ha estat el dia més bonic de la seva vida i que vol repetir. Jo l'he respòs dient-li que si volia sortir amb mi en pla seriós i m'ha dit que sí. És a dir, diari, tinc xicota!

28/12/08

Estimat diari, ahir no vaig poder escriure't, però avui sí. Aquest matí, he estat pensant en la relació que tinc amb la Gemma i he pensat que ja tinc prou edat per poder-me casar amb ella i que si m'estima de veritat es casarà amb mi el dia de Cap d'Any i he pensat proposarli. Així que, l'he trucat, i li he comentat que si volia dinar amb mi i m'ha respòs que sí, que a les dues estaria aquí. Jo li he dit a la cambrera que preparés un bon dinar i molt romàntic i he anat a vestir-me molt guapo. Després he marxat a la botiga de joies i li he comprat l'anell de compromís més maco i més car de tots i he tornat a casa. Quan ha arribat la Gemma li he ofert seient i hem començat a dinar. Després dels postres i bevent una mica de cava m'he agenollat, he tret la caixeta on hi anava l'anell, l'he obert i li he preguntat si es volia casar amb mi. Ho ha pensat per un instant i després m'ha abraçat i ha cridat:<<Sí!>>. En sentir això, li he dit que jo volia fer-ho el dia de Cap d'Any, que era com un somni i m'ha respòs que sí. Diari, em caso el dia 31 amb la dona més bonica i simpàtica del món.

30/12/08

Gavà.

Ahir vaig estar tan ocupat amb els preparatius del casament. Vaig fer les invitacions; vaig anar a l'església per avisar al capellà; vaig anar a l'hotel on dinarem, ballarem i dormirem; vaig anar a l'Ajuntament; vaig fer els recordatoris i vam escollir els padrins. Tot això em va impedir d'escriure't però ara que ja està tot preparat i només falta un dia pel casament et puc escriure. Avui ha estat un dia tranquil, com a mínim molt més tranquil que el dia d'ahir. Avui, la meva futura dona ha anat a comprar-se el vestit de casament, mentres jo també he anat a comprar-me el meu, un esmoquing de primera. També he conegut els meus futurs sogres que són molt simpàtics, sobretot el sogre, la sogra es porta millor amb les dones de casa seva que amb els homes. De passada, hem anat a veure i a presentar-li la Gemma al meu germà, a la seva dona i als seus fills. Quan s'ha fet tard, hem tornat a casa i ara anem a dormir que demà serà un gran dia.

01/01/09

Diari, el dia 22 de desembre va ser un dia molt feliç, però mai tan feliç com el dia d'ahir. Em vaig casar amb la dona que més estimo del món i tot va ser un èxit. Els convidats van cumplir tots, és a dir, que eren els previstos, s'ho van passar molt i molt bé i nosaltres també i el millor va ser que tots dos vam dir que sí com ho teníem previst. També vam menjar els raïms i vam anar de festa tota la nit i no hem dormit. Hem dormit de dia fins que jo m'he despertat, he demanat dos sucs de taronja naturals i dos minis de pernil dolç per a mi i per a la Gemma. Més tard, m'he fumat un puro del casament i ho he fet amb la Gemma, però per tercera vegada després de casats. Ara em despedeixo mentres la meva dona em fa petons i m'abraça perquè estigui per a ella i no per a tu diari. Adéu!

DIARI DE ROBERT ESCALA Num. Personatge: 7. Nom: Ibán. Cognoms: Ortega Britos. Data: 08/01/09. Curs: 2008-2009. Classe: 4t A.